Terug naar alle artikelen

Edel Collecties in gesprek met GetJobsDone

Geschreven door

Joost Hopman

|

Co Founder

Geschreven door

Joost Hopman

|

Co Founder

Gepubliceerd op 28 oktober 2021

Bij familiebedrijf Edel Collecties is de nieuwe generatie aan zet. Als pioniers in het vak zijn ze vooruitstrevend en werken ze eraan de grootste van Europa te worden. Aan het woord zijn directielid Wouter De Boer en online marketeer Marnix Matthijssen.

Van vakantiekracht tot directielid

Wouter de Boer begon 20 jaar geleden als vakantiekracht. Tijdens zijn studie bleef hij er parttime werken en inmiddels is Wouter onderdeel van de directie en verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Hij bevindt zich in het strategische veld, zoals het volgen van de online ontwikkelingen en de bijbehorende marketing solutions.

Online ontwikkelingen

Bij die online ontwikkelingen komt online marketeer Marnix Matthijssen om de hoek kijken. Hij heeft de online ontwikkelingen opgevolgd door zich te focussen op social media marketing. De focus ligt op het creëren van nieuwe verzamelaars. Marnix Matthijssen: “Door populaire thema’s, zoals bijvoorbeeld Harry Potter en Lord of the Rings, aan te kunnen bieden maken wij de wereld klaar voor een nieuwe generatie verzamelaars.” 

We create collectors

‘’We create collectors’’ is de missie waarmee Marnix Matthijssen en zijn online team continu op zoek zijn naar nieuwe verzamelaars. Door onze officiële licentiecollecties kunnen wij hele grote groepen, jonge verzamelaars bereiken die blij verrast zijn door de schoonheid van de collecties. Via social media zijn deze “die hard” liefhebbers goed te bereiken.

De kracht van social media

Edel Collecties is op tijd begonnen met het investeren in de online infrastructuur. Wouter De Boer: ‘’Mensen zullen altijd blijven verzamelen. Alleen het bereiken en onderhouden van de relaties zal meer en meer online gaan verlopen. De eerder gemaakte switch naar social media is daarom een goeie geweest. Marnix en zijn team weten onze online behoeften steeds perfect om te zetten naar succesvolle campagnes.’’

Zo zette Marnix tijdens het EK Voetbal een toffe actie op: ‘’Denemarken voetbalde een historisch toernooi. Ik was benieuwd of we de officiële UEFA EURO 2020 Herdenkingsmunt ook in Denemarken konden aanbieden. Een kortstondig experiment, maar het leverde wel een leuk resultaat op.’’ Voor deze campagne schakelde hij een student in via GetJobsDone. ‘’We hadden iemand nodig die de teksten naar het Deens kon vertalen. Er reageerde een jongen die 7 jaar in Denemarken heeft gewoond. GetJobsDone is voor deze kleinere campagnes ideaal. Het moest snel en goed gebeuren. En GetJobsDone kan die kwaliteit en snelheid leveren.’’

Jong talent op GetJobsDone

Bij Edel Collecties werken ze graag met jong talent. ‘’We werken veel met studenten. De flexibiliteit is voor ons aantrekkelijk, omdat wij ook ’s avonds werken.’’, aldus Wouter.

Naast verschillende vertaalopdrachten naar het Frans, Duits en Deens, plaatst Edel Collecties ook regelmatig opdrachten op GetJobsDone voor de sales en inpakafdeling. Plaats ook een opdracht op GetJobsDone en vind een student die bij je past.

Relevante artikelen