Terug naar alle artikelen
Bloemen aan de deur in gesprek met GetJobsDone
Gepubliceerd op 24 november 2022
Je bent je eigen baas en leert meer over ondernemen, verkopen en commercieel denken
Bloemen verkopen en tegelijkertijd meer leren over ondernemen, verkopen en commercieel denken. Dit kan bij Bloemen Aan De Deur! Nieuwsgierig naar wat zij doen en hoe zij de samenwerking met GetJobsDone ervaren? Lees dan snel verder!
Wat is ‘Bloemen Aan De Deur’?
Zoals de naam al zegt, verkoop je bloemen aan de deur. Tijdens deze goedbetaalde ben je eigenlijk je eigen baas en leer je dus meer over ondernemen, verkopen en commercieel denken. Het bedrijf ‘Bloemen Aan De Deur’ koopt bloemen en boeketten in die op locatie van de werknemer worden geleverd. Daarna verkoopt hij of zij de bloemen en boeketten aan de deur in hun eigen bloemenwijk. En het mooie is, de winst (opbrengst van de bloemen minus de inkoopkosten) is geheel voor de werknemer. Kortom, ‘Bloemen Aan De Deur’ regelt de bloemen en het vervoer, de werknemer regelt klanten in hun bloemenwijk en verdient goed geld.
Hoe is het bedrijf opgericht?
De oprichters van ‘Bloemen Aan De Deur’ zijn: Helmuth Jongkind, Quinn Cordes en Jeroen Makel. Zij hebben ieder hun eigen specialisme en ervaring op het gebied van bloemen, sales, marketing en ondernemen.
Jeroen is een marketeer en weet dus precies hoe je producten het best verkoop. Quinn verkoopt al jaren zelf bloemen aan de deur en weet als geen ander hoe je een succesvolle bloemenwijk moet opzetten, uitbreiden én onderhouden. Helmuth werkt al decennia op de bloemenveiling met zijn eigen bloemenbedrijf en is onze expert op het gebied van bloemen en boeketten en zorgt iedere week voor topkwaliteit. Zij zijn met elkaar in contact gekomen en hebben zo samen het bedrijfsidee bedacht en delen nu graag hun expertise met jonge ondernemers.
Welke uitdagingen zijn er?
Het vinden van goede verkopers is momenteel erg lastig. De markt is dusdanig oververhit en er zijn bijna overal werkmogelijkheden. Bloemen Aan De Deur is een heel ander concept dan een baantje bij de supermarkt. Het vereist dus anders denken. Echter is de flexibiliteit en de leermogelijkheid erg groot.
Ook zien veel mensen dit baantje als het nemen van een risico en zijn bang dat ze de bloemen niet verkopen. Echter is dit risico minimaal. Een goede voorbereiding is het halve werk. Ten eerste is het belangrijk dat je alle tips en tricks die op de website staan goed doorneemt. Ten tweede is het belangrijk dat je het vertrouwen van je klanten wint. Dit doe je door ze de eerste keer bijvoorbeeld korting te geven of door ze achteraf te laten betalen. Als laatst kun je natuurlijk ook langsgaan met foto’s van de boeketten en de boeketten alvast voorverkopen. Op die manier vermijd je het risico helemaal.
Hoe ervaren jullie de samenwerking met GetJobsDone?
“We hadden veel goede verhalen gehoord over GetJobsDone en hieruit besloten om een samenwerking aan te gaan. De initiële opstartkosten waren niet hoog en we waren erg nieuwsgierig geworden door de goede referenties. We zijn erg blij met onze keuze, omdat we erg enthousiast zijn over het contact en de service.”
“Door de samenwerking met GetJobsDone hopen we ons bereik te vergroten en meer verkopers te realiseren. GetJobsDone denkt altijd goed mee en ze weten waar ze het over hebben. Ze leveren altijd goede content en wij hebben er daardoor vertrouwen in dat het goed gaat komen. “
Wil jij net als Bloemen Aan de Deur de deur jouw bereik vergroten en studenten inzetten als nieuwe werknemers? Plaats dan nu een opdracht of plan een demo in met het Customer Succes team.