Veelgestelde vragen

Algemeen

    Hoe werkt GetJobsDone?

    Op GetJobsDone kunnen bedrijven opdrachten plaatsen die studenten tegen een fixed fee prijs uitvoeren. Bedrijven kiezen zelf een student uit voor de opdracht op basis van motivatie, profiel en reviews. Studenten voeren de opdracht uit zonder KVK inschrijving of (uitzend)contract. Meer weten? Lees verder via onderstaande knoppen.

    Is GetJobsDone een intermediair?

    Nee, wij zijn een platform, te vergelijken met een marktplaats. GetJobsDone brengt enkel vraag en aanbod bij elkaar. Tussen opdrachtgever en student is direct contact over een opdracht.

Studenten

    Krijg ik een (arbeids)contract?

    Op het platform wordt gewerkt op basis van een overeenkomst van opdracht. Hiervoor is geen uitzend- of arbeidscontract voor nodig. Als student  heb je ook geen KVK inschrijving nodig om opdrachten uit te voeren.

    Zodra de opdrachtgever je goedkeurt voor een opdracht, wordt de overeenkomst van opdracht automatisch opgesteld. Deze kun je digitaal ondertekenen in je dashboard.

    Heb ik een KVK inschrijving nodig?

    Nee, op het platform werken we op basis van overeenkomst van opdracht en het bijverdien principe. Je hoeft hierdoor geen ZZP'er te zijn of KVK inschrijving te hebben om een opdracht uit te voeren.

    Moet ik belasting betalen over mijn verdiende geld?

    In Nederland mag je tot €8.450 (in 2022) belastingvrij bijverdienen. Dat betekent dat je geen inkomstenbelasting en loonbelasting betaalt over je verdiende geld of inkomen. Eventuele studieleningen zijn hiervan uitgesloten en hoef je dus niet mee te rekenen.

    Wat je bijverdient, moet je wel opgeven bij de Belastingdienst op je jaarlijkse aangifteformulier. Maar zolang je onder de €8.450 per jaar blijft, wordt daar niets van afgehaald.

    Wanneer krijg ik uitbetaald?

    Nadat een opdracht is uitgevoerd en het bedrijf een review over jou heeft geschreven, wordt de opdrachtwaarde vrijgegeven. De betaling wordt dan verwerkt in het betalingssysteem, waarna het binnen 2 werkdagen op je rekening staat.

    Kan ik mij nog afmelden voor een opdracht na inschrijving?

    Wanneer je onverhoopt de opdracht niet kunt uitvoeren, communiceer je dit met de opdrachtgever via de chatfunctie. Omdat er met een overeenkomst van opdracht wordt gewerkt kan, in overleg met de opdrachtgever, de opdracht ook op een later moment worden uitgevoerd.

    Als je de opdracht niet meer gaat uitvoeren, kan de opdrachtgever de opdracht annuleren.

    Ik heb de opdracht afgerond, maar mijn geld nog niet ontvangen. Wat nu?

    Zodra de opdracht is afgerond, wordt de opdrachtwaarde binnen 2 werkdagen uitbetaald. Is dit niet het geval. Dan zijn de volgende situaties mogelijk:

    • Je account is niet gekoppeld aan een betaalrekening en het geld kan dus nergens heen. Je kunt eenvoudig je bankrekening koppelen door in te loggen in je browser. Klik in je dashboard rechtsboven op je naam > mijn profiel > en kies bankgegevens aanpassen. Hier kun je door middel van iDeal je bankrekening aan je account koppelen.

    • De student en/of de opdrachtgever heeft de overeenkomst van opdracht nog niet ondertekend. Deze dient voorafgaand aan de uitvoering van de opdracht ondertekent te worden. Je vindt de overeenkomst terug in de dashboard. Klik rechtsboven in je dashboard op je naam en kies ‘Overeenkomsten’.

    • De opdrachtgever moet nog een review achterlaten. Met een positieve review rond de opdrachtgever de opdracht af en wordt de betaling in gang gezet. Hierna wordt het geld binnen 2 werkdagen op je rekening gestort.

    Zijn bovenstaande punten wél gebeurd en heb je je betaling na 2 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact op via de contactpagina of stuur een mail naar support@getjobsdone.nl.

    Wat als het bedrijf mij niet genoeg faciliteert om de opdracht uit te voeren?

    Via de chatfunctie kun je contact opnemen met de opdrachtgever en vragen om meer uitleg of een duidelijkere briefing. Probeer de opdracht alsnog op de best mogelijke manier uit te voeren.

    Gaat het niet zoals gehoopt, neem dan contact op via de contactpagina of stuur een mail naar support@getjobsdone.nl. Na het afronden van een opdracht, kan je een review achterlaten over de opdracht en het bedrijf. Hier heb je de mogelijkheid om onderbouwd jouw mening te geven. Bij een slechte review nemen wij contact op met de student en de opdrachtgever.

    De opdrachtgever is niet tevreden en wil mij niet uitbetalen, wat nu?

    Neem contact op met de opdrachtgever en vraag om feedback, zodat je de opdracht kan aanpassen. Zo kun je de opdracht alsnog naar tevredenheid van de opdrachtgever opleveren. Zorg dat je voor het uitvoeren van de opdracht duidelijk hebt afgestemd wat de bedoeling van de opdracht is en wat het op te leveren resultaat moet zijn.

    Als de opdrachtgever aangeeft ontevreden te zijn over de uitvoering van de opdracht, kan hij dit aangeven door een slechte review achter te laten. Bij een slechte review, word je niet automatisch uitbetaald. Neem contact met ons op via de contactpagina of via support@getjobsdone.nl. Wij nemen hierna contact op met zowel de student als de opdrachtgever om een passende oplossing te vinden.

    Ben ik verzekerd via Getjobsdone?

    Nee, je bent niet verzekerd via GetJobsDone. De meeste Nederlanders zijn wel WA verzekerd (aansprakelijkheidsverzekering). Dus mocht je schade maken, kan de opdrachtgever aanspraak doen op je aansprakelijkheidsverzekering. Hiermee loop je weinig risico.

    Hoe koppel ik mijn bankaccount?

    Je kunt eenvoudig je bankrekening koppelen door in te loggen in je browser. Klik in je dashboard rechtsboven op je naam > mijn profiel > en kies bankgegevens aanpassen. Hier kun je door middel van iDeal je bankrekening aan je account koppelen.

Bedrijven

    Komt de student bij mijn onder contract te staan?

    Nee, de opdracht wordt uitgevoerd op basis van overeenkomst van opdracht. Hiervoor is geen uitzend- of arbeidscontract nodig. De overeenkomst van opdracht wordt automatisch aangemaakt nadat je een student hebt gematcht voor de opdracht. De overeenkomst kun je digitaal ondertekenen in je dashboard.

    Wanneer moet ik de student betalen?

    Wanneer je een match hebt gevonden met een student voor jouw opdracht, keur je de student goed. Bij het goedkeuren wordt het bedrag afgeschreven d.m.v. automatische incasso en op een tussenrekening vastgehouden. Zodra de opdracht succesvol is afgerond en je een review hebt achtergelaten aan de student, word het bedrag vanaf de tussenrekening binnen 2 werkdagen aan de student uitbetaald.

    Bij een betaling via automatische incasso moet er minimaal 8 dagen zitten tussen het goedkeuren en afronden van de opdracht.

    Wat zijn de plaatsingskosten?

    Om het platform te gebruiken, sluit je een abonnement af. Dit abonnement is maandelijks opzegbaar. Daarnaast betaal je een fee voor het plaatsen van een opdracht. De fee is afhankelijk van het abonnement dat je hebt gekozen en eventuele acties.

    Alle prijzen kun je terugvinden op onze prijzenpagina.

    Wat nou als een student niet op komt dagen/zijn werk niet doet?

    Neem eerst contact op met de student via de chatfunctie of telefonisch. Overleg of de student, eventueel op een later moment, de opdracht alsnog kan uitvoeren. Is dit niet het geval of krijg je de student niet te pakken, dan kun je de opdracht annuleren door deze te beoordelen met een 0-sterren review.

    Als je de opdracht alsnog wil laten uitvoeren, kun je eenvoudig de opdracht (kosteloos) herhalen in je dashboard.

    Ik ben ontevreden over het geleverde werk van de student, wat nu?

    Het is belangrijk dat je zorgt voor een duidelijke opdrachtomschrijving zodat de student een duidelijk beeld heeft van de te leveren output. Op basis van de reviews, cv en motivatie beslis je of de student geschikt is jouw opdracht uit te voeren. Ben je uiteindelijk niet tevreden met het resultaat? Geef de student feedback en bied de mogelijkheid om de opdracht te verbeteren.

    Ben je alsnog niet tevreden met het resultaat? Je kunt dat de opdracht afronden met een 0-sterrenreview. Bij een slechte review wordt de student niet uitbetaald. Wij nemen in deze situatie contact op met zowel de student als het bedrijf.

    Je kunt in je dashboard eenvoudig de opdracht herhalen en deze door een andere student uit laten voeren.

    Kan ik als bedrijf zelf een student selecteren voor de opdracht?

    Ja, uit alle aanmeldingen op de opdracht kies je zelf een student of studenten uit. Het aantal is afhankelijk van hoeveel studenten je nodig hebt. Dit kun je aangeven bij het aanmaken van een opdracht.

    Krijg ik een factuur?

    Ja, als bedrijf ontvang je twee facturen; een factuur van de maandelijkse abonnementskosten met daarbij de plaatsingsfee van afgelopen maand. Je ontvangt een apart factuur van de uitbetaling van de student (de opdrachtwaarde).

    Waarover betaal ik btw?

    Je betaalt alleen btw over de abonnementskosten. Over de opdrachtwaarde wordt geen btw toegevoegd omdat de opdracht tussen student en bedrijf plaatsvindt.

    Hoe weet ik of de kwaliteit van het geleverde werk goed is?

    Een bedrijf selecteert zelf de student(en) voor de opdracht. Om een gekwalificeerde student te kiezen is het daarom belangrijk dat je goed kijkt naar het profiel van de student. De selectieprocedure wordt vergemakkelijkt doordat je de werkervaring, opleiding en vaardigheden van de student kunt bekijken en reviews van eerder uitgevoerde opdrachten. Daarnaast kan de opdrachtgever referenties of een portfolio opvragen via de chatfunctie.

    Is de student verzekerd via GetJobsDone?

    Nee, de student is niet verzekerd via GetJobsDone. Bij schade kan het bedrijf eventueel aanspraak maken op de aansprakelijkheidsverzekering van de student.

Staat je vraag er niet bij?

Laat ons je vraag weten, dan helpen we je graag verder!