Arjan van Reenen: ''Als werkgever is dit alles waar je naar op zoek bent''

Arjan van Reenen, mede-eigenaar van Do it selfie, biedt met zijn bedrijf photobooth concepten aan voor locaties zoals horeca en musea. In een sterk veranderende markt werden ze gedwongen creatief te zijn en ging Do it selfie over op de virtuele photobooth. Dit nieuwe idee dat in coronatijd ontstond, bracht ook verandering in de werkzaamheden. De periodieke werkzaamheden besteed hij nu uit aan studenten op GetJobsDone.

Extra verdienmodel

Met de photobooth concepten biedt Do it selfie locaties en horecazaken een extra verdienmodel en meer engagement met bezoekers. Door middel van een QR code kunnen bezoekers een foto maken, die wordt getoond op een scherm in de horecazaak en ze zelf op hun social media kunnen delen. Tegen een kleine betaling kan de gast de foto ook ter plekke laten printen als leuke polaroid. Arjan: ‘’Als bedrijf heb je snel de neiging te overtuigen van hoe leuk het bij jouw zaak of locatie is. Het is veel krachtiger wanneer eigen publiek dat over jou zegt.’’

Geen continue werkzaamheden

Sinds een jaar is Do it selfie over op de virtuele variant van de photobooth. Dit bracht ook verandering mee in de werkzaamheden. Arjan: ‘’We hebben bijna geen werkzaamheden die continu nodig zijn. We gingen eerst op GetJobsDone op zoek naar iemand voor de sales. Hij ging horecazaken bellen op basis van een lijst. Deze lijst moest samengesteld worden en ook daarvoor heb ik een student ingezet door een opdracht te plaatsen op GetJobsDone. De horecazaken die aangesloten worden door de sale ontvangen een kastje, die hoort bij de photobooth. Ook de bezorging van deze kastjes heb ik weer uitbesteed aan een student.’’

Hele flow uitbesteed

Inmiddels heeft Arjan de hele flow van data verzamelen tot sales tot bezorging uitbesteed op GetJobsDone. ‘’Het zijn vaak echt kortere opdrachten dan een volwaardige baan. Voor een student ideaal omdat ze zelf kunnen bepalen wanneer ze dit doen. Ik geef op maandag aan dat ik het voor vrijdag wil hebben. Wanneer ze het dan doen, maakt mij niet uit. Daarnaast is de rekensom snel gemaakt om het via GetJobsDone te doen. Ik heb eens iemand ingezet via een uitzendbureau, maar dat bedrag is minstens 2,5 keer zo hoog. Ook zzp’ers vragen al snel 40 tot 50 euro per uur en zijn vaak overgekwalificeerd.’’

Duidelijke omschrijving

Arjan heeft ervaren dat een duidelijke opdrachtomschrijving key is voor een succesvolle uitvoering én voor meer aanmeldingen. ‘’Geef duidelijk aan wat je verwacht en hoeveel tijd het de student ongeveer gaat kosten. Dan kan er weinig misgaan en bovendien komen er meer aanmeldingen op de opdracht. Wanneer een student zich aanmeldt, kijk ik vooral naar de motivatie. Hieruit kan je vaak opmaken of de student de opdracht begrijpt.’’

Oplossing voor werkgevers

Arjan begrijpt goed dat studenten voor hem willen werken: ‘’Je ziet dat er studenten zijn die kennis hebben en er écht wat mee willen doen. Maar je hebt geen zin om een langdurig contract aan te gaan. In ieder geval niet vanuit de werkgeverskant, maar ik denk ook dat studenten daar niet direct zin in hebben. De student verdient met een opdracht lekker wat bij, maar zit niet direct heel vast aan verwachtingen van de werkgever. Als werkgever is dit alles waar je naar op zoek bent, want soms wil je gewoon een kleine vergoeding kunnen overmaken voor geleverd werk.’’

Plaats ook een opdracht

Wil jij net als Arjan studenten flexibel inzetten wanneer het jou uitkomt. Bijvoorbeeld tijdens een drukke periode, zonder dat je een langdurig contract aan gaat. Plaats dan nu een opdracht of plan een demo met het Customer Succes team.

opdracht plaatsen plan een demo